Hundkurs och lillmamma är hemma!

Idag har jag promenerat med stormamma längs älven :-) Helt underbart!

På eftermiddagen var det dags för andra delen av hundkursen! Lillmamma var med!
Hon kom med buss från Piteå bara någon timma innan. Äntligen är hon hemma! :-)

Första delen av kursen så samlades vi i en ring som bara krympte. Se vad
jag tittar på stormamma! Hon är mer intressant än hundarna (fast de snodde
min uppmärksamhet ibland)
Senare ska vi träna inkallning med löplina!


Jag sicksackar mellan de andra hundarna. Vissa ville man ju nosa på men
jag försökte att lyssna på stormamma så gott jag kunde....

Läxa till nästa gång: Jag ska inte fixera ögonen på godiset utan på den som
håller i godbiten.  Via kommandot "kontakt" så ska jag ta ögonkontakt direkt.
Detta kommando ska sedan användas för att få min uppmärksamhet vid t.ex
inkallning. (Övningen sker genom att en godisbit hålls fram och kommandot
"kontakt" sägs, sedan får jag inte godisen förrän jag tagit ögonkontakt.
)

Förra gången var läxan att räcka ut tungan när man säger "visa tungan"!
Stormamma övade och övade på mig när lillmamma var borta. Till sist gick det ;-)
(Övningen gick till så att kommandot "visa tungan" sägs, sedan belönades jag blixtsnabbt
så fort man såg min tunga, till sist fattade jag att jag belönades bara när tungan stack ut.
)

Tänk vad roligt det är att lära sig nya saker!!

Kommentarer
Postat av: Hunden Liza (Husse som skriver)

Asså den där kursen låter värsta bra om man får godis vid den. Själv har jag lite dåligt tålamod så ibland kan jag inte vänta på att få godisen.

Datum: 2009-03-22,Tid: 22:13:01
URL: http://hundenliza.blogspot.com
Postat av: Moa

Ska testa det där med sticka ut tungan,

låter som ett roligt trick=)

Datum: 2009-03-22,Tid: 22:13:01
URL: http://www-moas-hundliv.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0