Hundkurs del 3.

Idag var jag betydligt lugnare inne på hundcaféet men utomhus hade jag lite svårt att fokusera. Ville helst
inte sitta ner på den våta kalla marken. Jag är ganska envis men försöker i alla fall att göra mitt bästa.

Nu tränas jag för fullt på att gå fot och träningen på inkallning fortsätter förstås. Nästa gång tränar vi med löplina!
Då ska min favoritleksak, kossan få följa med på kursen :-) Vi har en hel del att träna på inför nästa gång.

Bilder från kvällen:

Jag sitter fint bredvid stormamma men jag är väldigt nyfiken på allt runt omkring mig.


Här går jag fot och försöker att inte bry mig om de andra hundarna.


Stormamma ber mig sitta och stanna. I belöning fick jag beröm och beröring, godis fick jag kämpa
desto mer för. Hunden längst till vänster i bakgrunden ville jag gärna gå fram till och tvärtom.
Vi har blivit bra kompisar. Hennes ägare kommer från Göteborg, precis som stormamma!

Kommentarer
Postat av: Hunden Liza

Asså, går man inte sån däringa kurs för att de tvåbenta ska lära sig ge oss hundar godis o beröm? Viftar på svansen

Datum: 2009-03-29,Tid: 20:41:24
URL: http://hundenliza.blogspot.com
Postat av: Emma & Nero

Jag har faktiskt lust att hoppa av denna kurs och kanske gå någon hos Camilla istället. Det känns som om Monicas sätt att lära ut och hantera hundar inte passar på Nero. Han är för hetsig och har lätt att tappa koncentationen. Jag fick inte ens gå därifrån sist då han började hoppa och studsa utan då skulle jag vänta ut honom. Hallå! Jag känner väl ändå min hund bäst och vet vad som fungerar på honom.

Datum: 2009-03-29,Tid: 20:41:24
URL: http://www.nero.doggyblogg.se
Postat av: Emma & Nero

Ja, jag får väl se hur jag gör. Måste väl ge henne en chans till i alla fall, man kan ju inte dömma ut det direkt.



Igår så fick Nero stanna hemma när jag for på kursen, har har fått någon slags ohyra. Vetrinären misstänkte åtminstonde det men det var svårt att se i hans päls. Han har ju kliat sig mycket på slutet och då fick han medicinen så vi i alla fall kan utesluta det. Så i två dagar ska han vara isolerad från andra hundar.

Datum: 2009-03-29,Tid: 20:41:24
URL: http://www.nero.doggyblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0