Hundkurs del 5.

Idag blåste det kallt ute! Så det blev teori inne och praktik ute hela nästa gång på kursen.

Vi fick lyssna på föreläsning om vad man gör när olyckan är framme. Det handlade om ormbett, fästingar,
förgiftning, chock, hundslagsmål, svalda föremål och vad man bör ha i förbandslådan om något händer.

Familjen fick lära sig hur man bäst lägger förband om tassen. Jag var försökskanin. Först stoppade de vadd
mellan mina klor och sedan lindade de om tassen. Jag slickade på den och höll upp den. Jag trodde att det
var på riktigt ett tag!! Jag fick massor med beröm för att jag så tålmodigt satt still och lätt tassen lindas in.

Camilla har ritat på tavlan. Hon är en jätteduktig som kurslärare! Vi lär oss något nytt varje gång!


Mina mammor och lillpappa tyckte att det var väldigt intressant! Synd att det bara är en gång kvar.
Men Camilla har fler intressanta kurser framöver. Sedan lär vi besöka hundcaféet då och då!

Kommentarer
Postat av: Emma

Vi har också haft föreläsning om det. Ganska intressant, även om inte vi fick pröva att linda tassen. Det är ju inte alla som kan ta in sina hundar, ganska litet utrymme + att vissa hundar har problem med andra hundar. Jag har jobbat ikväll och här har det minsann båda regnat och snöat lite grann. Och blåst stormvindar:)

Datum: 2009-04-19,Tid: 20:24:22
URL: http://www.nero.doggyblogg.se
Postat av: Emma

Vi får väl se på onsdag om det var något tillfälligt eller om han är lika duktig på onsdag. När vi stod i en cirkel och skulle gå slalom mellan varandra så gick vi ju ett varv och sen när vi kom tillbaka på våran plats så sa Monica: Så kopplar du loss och går ett till varv. Men då sa jag NEJ. Så då fick jag släppa kopplet så det släpade efter honom i stället. Då skulle jag ju kunna kliva på det om han hade försökt något. Det kändes tryggare.



Nej, nu ska jag gå och lägga mig, måste jobba i morgon med, en kollega ringde nu ikväll och har sjuka barn så hon kan ej jobba imorgon och jag fick inte tag i någon annan vikarie så då får jag offra mig. Så då jobbar jag kväll söndag, dag måndag, tisdag och onsdag. Men då är jag ledig tills måndag sen:)

Datum: 2009-04-19,Tid: 20:24:22
URL: http://www.nero.doggyblogg.se
Postat av: Hunden Liza

Asså det måste varit tråkigt för dig med teori hela tiden, att inte få göra något praktiskt.

Det där med förband om tassarna är verkligen inget kul.

Jag har haft det på alla fyra tassarna på en gång. Var hos den där "dumma" veterinären i höstas som drog bort alla mina klokapslar. Då fick min "mamma" och "pappa" byta förband ofta på mig, och jag försökte bita bort dem.

Datum: 2009-04-19,Tid: 20:24:22
URL: http://hundenliza.blogspot.com
Postat av: Emma

Man fastnar ju för olika metoder, själv så gillar jag mycket av Ceasar Millans metoder, och använder delvis det, med min eget twist på det. Helgkursen vi gick i Skule byggde på hans metoder och den var jättebra! Det funkade verkligen.

Datum: 2009-04-19,Tid: 20:24:22
URL: http://www.nero.doggyblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0