Hundvård!

Nu har lillmamma, stormamma och lillpappa hjälpts åt med att klippa klorna på mig. Det är något jag tycker är obehagligt... Men jag blev klappad och fick godis samtidigt och helt plötsligt så var det klart!
Nu ska det handla lite om min kompis Hampus! Lillmamma är nämligen där
och har just trimmat honom. Skönt att jag slipper klippas.
Så här såg han ut innan (som en nallebjörn). Om ni under varför han har rosa nos så kan lillmamma berätta att det kallas "vinternos" och beror på brist på UV-strålning. På sommaren när solen skiner mer så återfår den sin svarta nyans! Detta är ett ganska vanligt fenomen på ljusare hundar, främst på Golden Retriever.
Resultatet! Nu ser han mer ut som en Pumi!
...Sedan en avslutande dusch som inte alls ser ut att uppskattas! Stackarn!
Hampus är förresten väldigt lik mig. Vi är  båda lättlärda, nyfikna, busiga, älskar uppmärksamhet och gillar att sno sockar. På grund av alla likheter så har jag av misstag blivit kallad för Hampus och han har blivit kallad Astor. Tokigt va!!? Till utseendet finns ju inga likheter!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0